Designen och bilder på hemsidan

Som jag nämnt innan har jag valt att ha en enkel design till hemsidan. Jag vill att sidan inte ska vara stressande. Detta har jag skapat genom att ha med några olika ljusa fäger i menyraden som grönt och gult. Har valt svart text på vit bakgrund för att läsbarheten ska vara lättare i texten. Bildernas placering valde jag därför att jag tycker att det blev snyggast att ha bilderna på höger sida. Enda bild som inte placerad å är min "jordglodsbild". Den är nedanför en annan text. Jag ville inte att källsidan skulle bli så lång så satte informationen bredvid varandra. Videoklippen däremot är under informationen då jag tycker att det blev mer enhetligt med dessa där. Har länkat till samtliga sidors startsida jag tagit informationen på under "källor" och förklarat hur jag hittat informationen. Länkar kan bli långa och jag valde att sätta parantes runt hur jag hittade informationen just för att det inte ska bli flera rader långa länkar. Menyraden längt upp tycker jag känns enkel och ger en överblick över vad man kan hitta på hemsidan.
Bilderna är funna på Microsoft  Clipart och Wikimedia Commons. En bild är funnen i Wix egen databas. Har valt att ha med Clipart bilder just för att jag vet att dessa bilder är gratis och att de får användas som man vill.


Kommentarer


Lämna ett avtryck i bloggen här!:


Namn:
Kom ihåg mig?

Mejladress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

chrisses.blogg.se

En blogg som kommer att besrkvia arbetsprocessen med att göra en webbsida.

RSS 2.0